четвъртък, 15 март 2012 г.

Карлово - Равнец - з.Ботев - Костенурките

Събрахме се в Карлово. Свилен идваше от Варна, останалите от София. Тръгнахме първо към х.Равнец, след това нагоре. През повечето време вървяхме през мъгла, накрая разбира се и на тъмно.
Около Кочмара имахме късмет да се разкъса, за да поснимаме.
Залезът ни хвана малко след като пресякохме лятната пътека от х.Левски за х. Рай.
Тук Никси и Тони решиха, че ще се пробваме да спестим път по лятната пътека. Свилен се подсмихна и без да се замисли продължи сам по зимната маркировка към Жълтец. Опитът за подсичане в сумрак и гъста мъгла свърши бързо - скоро и останалите тръгнаха по коловете след Свилен.
В заслона заварихме група младежи, качили се по нашия път преди нас, но хижар нямаше. Топихме вода, пихме, ядохме и се уговорихме за следващия ден - ставане в 6 и тръгване в 7 (ако времето позволява) към Купена.
На сутринта аларамата звънна в 6. Народът застинало наостри уши и след като установи, че нищо не нарушава тишината, всеки за себе си реши, че не е разумно точно той да е първия. И спането продължи.
Накъде след 7,30 все пак тръгнахме (без Ели и Деси, които останаха, за да се върнат по същия път).
Около Жълтец ни съпроводи хубаво мартенско слънце.
Подсякохме Костенурката, без Свилен, който се покатери отгоре, изпълнявайки всичко както си му е реда съвсем прилежно.
Продължихме напред всъщност доста разпокъсано. Никси упорито не искаше да свали снегоходките, въпреки че очевидно се мъчеше с тях на иначе лесни за преминаване места.
Някъде излизайки на последните спускания от големите скали преди Кръстците, реших да се откажа. Дори не се опитах да си се представя с раницата и без осигуровки по това тясно, криво, снежно ръбче с почти отвеси от двете страни.
Свилен също реши да тръгне с мен.
Последва ходене по обратния път до Жълтец и след това по маркировката по Равнец. Известно време се чудехме дали да не се спуснем към х.Левски и да слезем по долината на Стара река, но решихме, че ще загубим повече време, а вече наближаваше 3 следобед.
Настигнахме Ели и Деси на х. Равнец.
Междувременно останалата част от групата (Тони, Никси и Денка), бяха успяли да минат през Кръстците и след това се спуснали някак на юг. Появиха се в Карлово към 10 вечерта.

Снимки

GPS track

1 коментар:

1. Времето ви е пощадило, в предвид местата, които сте посетили :). Отново чудни кадри! Браво!